پاورپوینت کاربردهای نفت خام

دسته بندي : مهندسی » مهندسی نفت و گاز
توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع کاربردهای نفت خام،
در قالب ppt و در 11 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
   بشر از آغاز خلقت ، بدنبال چیزی بوده است که بتواند از آن حرارت ، روشنایی و نیروی لازم برای گرداندن چرخ زندگی خود را فراهم نماید. برای تامین حرارت ، نخست شاخ و برگ درختان و زغال چوب را که در دسترس داشت، بکار می‌برد. روشنایی لازم را نیز با مشعل‌های چوبی یا چراغهای پیه سوز و رفته رفته با چراغهایی که با روغنهای گیاهی و روغن‌های معدنی می‌سوخت، تامین می‌کرد.  کم‌کم زغال سنگ را کشف شد. کشف زغال سنگ زندگی بشر را دچار تحولی بزرگ کرد و باعث پیدایش و رشد سریع صنایع گردید. تا اوایل قرن بیستم منبع اصلی انرژی ، زغال سنگ بود. اما بعدها ، انسان دریافت که نفت را که از دیر باز می‌شناخت و لیکن به مصارف محدود و دیگر می‌رسانید، برای تولید حرارت و انرژی به‌مراتب از سوختهای جامد بهتر است. از این رو شروع به استخراج نفت از زمین نمود.

امروزه نفت از سایر منابع انرژی و حرارت ، پیشی جسته و مقام نخست را داراست و پیوسته دامنه مصرف آن گسترش می‌یابد. همچنانکه انسان در زندگی پیش می‌رود، احتیاجش به منابع انرژی بیشتر می‌گردد و جوابگوی این تقاضای روز افزون فقط نفت است.
     نفت خام یکی از مهم ترین مواد موجود در جهان است. شناخته شده ترین محصولات فرعی نفت عبارتند از : سوخت های پر انرژی- گازوئیل یا بنزین - نفت چراغ- نفت دیزل و یا سوختهای نفتی و سوخت های گالنی نیز از نفت بدست می آیند . بیشتر غذاهایی که ما می خوریم و لباس هایی که می پوشیم تماما به نحوی از انحاء وابسته به مواد بدست آمده از نفت هستند . از نفت برای جلوگیری از چسبناک شدن نان به هنگام مخلوط کردن خمیر استفاده می شود . از نایلونهای نازک برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود و بیشتر لباس های ما که از الیاف مصنوعی بدست آمده از نفت ساخته شده اند . بیش از یک هزار نوع روغن مایع و جامد از نفت خام ساخته شده اند. از روغن روان کننده در وسایل گوناگونی چون ساعت و قطعات ماشین آلات- لوکوموتیوها و مولد های برق استفاده میشود . آسفالت جاده ها و پشت بام ها نیز با استفاده از مواد نفتی ساخته می شود . موم بدست آمده از نفت در تولید اجناسی چون : شمع- کاغذ های روغنی و سلوفون استفاده می شود . مواد دیگری که از نفت بدست می آیند در تولید انواع کاغذ کاربن- مرکب چاپ کتاب وروزنامه و مواد پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد .
و . . .


توجه: چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و و آماده پرينت و ارائه بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی نفت و گاز

تعداد مشاهده: 5038 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:1,005 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 11 اسلاید، قابل ویرایش.