پژوهش اختلال نقص توجه بیش فعالی

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع اختلال نقص توجه بیش فعالی ،
در قالب doc و در 19 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
•    تاریخچه :
در سالیان اخیر، اختلال نقص توجه / بیش فعالی (ADHD)  از نظر بالینی، پژوهشی و اجتماعی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگرچه این اختلال از جمله مواردی است که بیش از صد سال از توصیف آن            می¬گذرد و در طول زمان با عناوین مختلفی از آن یاد شده است. درسال 1863 پزشکی آلمانی به نام هنریش هافمن  در قطعه شعر طنزآمیزی، نوجوانی به نام فیلیپِ بی قرار را توصیف کرد و بدین ترتیب این اختلال برای اولین بار به نام همین پزشک نامگذاری شد. بعد از آن در اوایل قرن بیستم جورج استیل ¬، کودکان بیش فعال و تکانشگر را به عنوان کودکانی فاقد مهار ارادی  و کنترل اخلاقی  توصیف کرد، توصیفات وی با علائم و                  نشانه¬های کودکان مبتلا به ADHD نوع مرکب همراه با اختلال سلوک  مطابقت دارد. بدین ترتیب، این نخستین بار بود که اختلال در کنترل تکانه و بی توجهی به عنوان یک اختلال مستقل از صدمه مغزی یا                  عقب ماندگی ذهنی معرفی می¬شود. چند سال بعد در سال 1918 و اندکی پس از جنگ جهانی اول، مشکلات رفتاری مشابهی در بازماندگان آنسفالیت دیده شد که تحت عنوان «سندرم بیش فعالی » تعریف شدند.
سایر اسامی این اختلال عبارتند از «آسیب مغزی خفیف »، «اختلال عملکرد مغزی خفیف » و «واکنش بیش فعالی دوران کودکی ». به کارگیری اصطلاح «اختلال نقص توجه / بیش فعالی» اولین بار در نسخه سوم راهنمایی تشخیص بیماریهای روانی  DSM-Ш-TRمطرح شده است.
•    تعریف اختلال و زیر دسته های آن :
چهارمین نسخه راهنمایی تشخیص بیماری¬های روانی (DSM lV-TR)، ADHD را به عنوان یک وضعیت پیچیده عصبی-رشدی که براساس وجود الگوی پایدار نقص توجهی و یا بیش فعالی و رفتارهای تکانشی به عنوان ویژگی های بسیار تکرار پذیر و شدیدتر از میزان قابل مشاهده در همتاهای رشدی آنها تعریف می¬کند. آنچه موجب تمایز ADHD می¬شود این است که سطح و میزان فعالیت، آشفتگی، بیقراری و رفتارهای تکانشی کودک با سطح رشدی-تکاملی فرد تناسب و همخوانی ندارد و همچنین موجب بروز اختلال و آسیب در عملکردهای هنجار می¬شود، که البته این امر در محیط های مختلف نظیر خانه و مدرسه رخ می¬دهد. اختلال نقص توجه / بیش فعالی در DSM lV-TR در قالب زیر دسته هایی طبقه بندی شده است.
و . . .


فهرست مطالب:
تاریخچه
•    تعریف اختلال و زیر دسته های آن
•    خصوصیات بالینی
1)    بی توجهی
2)    تکانشگری
3)    بیش فعالی
•    درمانهای اختلال نقص توجه-بیش فعالی
2-2 مدل های توجه
3-2 سامانه حرکتی چشم
4-2 انواع حرکات چشمی
 5-2  ارتباط حرکات چشمی و توجه

منابع دارد
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 2740 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:59 کیلوبایت

 قیمت: 54,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 19 صفحه، قابل ویرایش.