پاورپوینت معرفی انواع پارکینگ و نحوه بهره برداری از آنها

دسته بندي : مهندسی » شهرسازی
توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع معرفی انواع پارکینگ و نحوه بهره برداری از آنها،
در قالب ppt و در 14 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
با توجه به افزایش قابل توجه استفاده از خودروهای شخصی،نیاز به پارکینگ در هر مکان عمومی و شخصی مانند محل زندگی،محل کار و مراکز فروش،این روزها بیش از پیش احساس می می شود.پارکینگ ها باید شرایط و ضوابط خاصی در طراحی و اجرا داشته باشند و بتوانند نیاز های استفاده کنندگان از آن را برطرف کنند.در این بخش می خواهیم به طور تخصصی انواع پارکینگ را به مشخصات و ویژگی هایشان به شما معرفی کنیم.

معنی کلمه پارکینگ:
پارکینگ یک کلمه انگلیسی وارد شده به زبان فارسی به معنای محل توقف ماشین است.پارکینگ می تواند در فضای باز یا بسته باشد و به صورت عمومی و اختصاصی مورد استفاده قرار گیرد.

انواع پارکینگ:
در حالت کلی می توان پارکینگ ها را به دو دسته هوشمند و غیر هوشمند تقسیم بندی کرد.پارکینگ ها را می توان از جنبه های مختلف دیگری مانند مواد استفاده شده در ساخت،میزان دسترسی،ابعاد آسانسور و تعداد وسایل نقلیه داخل پارکینگ و نوع قرار گیری ماشین ها نیز در گروه های مختلفی تقسیم بندی کرد. در ادامه به طور کامل با انواع پارکینگ آشنا می شویم.

پارکینگ طبقاتی خودرو:
این پارکینگ یک مدل از انواع پارکینگ سرپوشیده است که معمولا در مراکز عمومی مانند مراکز خرید بزرگ و یا برج ها استفاده می شود.سازه این نوع پارکینگ به صورت چند طبقه و گاها به صورت مارپیچ است.خودروها در این پارکینگ ها می توانند از طریق رمپ داخلی،رمپ خارجی،بالابر خودرو و سیستم های ربات خودرو به طبقه مورد نظر و مکان پارک مناسب خود وارد شوند.استفاده از رمپ داخلی رایج ترین روش بوده درحالیکه استفاده از بالابر خودرو جز در تعدادی ساختمان های قدیمی تقریبا منسوخ شده است.
و . .  .
دسته بندی: مهندسی » شهرسازی

تعداد مشاهده: 2444 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:587 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 14 اسلاید، قابل ویرایش.