گزارش کارآموزی در مجتمع كارخانجات تراكتورسازي ايران

دسته بندي : کارآموزی » کارآموزی مکانیک
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :


مقدمه :
مجتمع كارخانجات تراكتورسازي ايران در زميني به مساحت تقريبي 334 هكتار در كنار شهر زيباي تبريز بنا گشته و يكي از بزرگترين واحدهاي كشاورزي محسوب  مي شود .
طرح ايجاد كارخانجات تراكتورسازي ايران در چهارچوب مفاد موافقتنامه همكاريهاي فني ,اقتصادي بين دولت ايران و روماني براي توليد تراكتور 65 اسب بمرحله اجرا درامد . در اوايل سال 1353 ادامه اجراي طرح تراكتور , روماني بعلت جايگزين شدن طرح ساخت تراكتور سي فرگوسن پيگيري نگرديد . متعاقب تغيير خط توليد 4 كارخانه عظيم ساخت تراكتور, موتور , ريخته گري و آهنگري بمنظور توليد 20000 دستگاه تراكتور تحت ليسانس سي فرگوسن و 30000 رستگاه موتور تجديد طرح گرديد  . ساخت موتور (موتور سازان ) در كنار خط توليد تراكتور به فعاليت پرداخته است .
اين كارخانه براي ماشين كاري, مونتاژوتست پركنيز باقدرت 35 تا 85 اسب ايجاد شده است . ظرفيت اسمي با دو شيفت كاري 30000 دستگاه موتور شامل 2800 دستگاه موتور چهار سيلندرومونتاژ 2000 دستگاه سه سيلندر است كه بغد از انقلاب اسلامي با توجه به تحريم اقتصاري از طرف كشورهاي اروپائي كارخانه با ترتيب كارشناسان فني و مهندسي فني اقدام به تحقيق و بررسي و ساخت قطعات از مرحله مونتاژ به مرحله توليد داخلي سوق داده و به غير از موتورهاي چهارسيلندر موتورشش سيلندر رادر خط توليد قرار داده .
امروزه كارخانه با دارا بودن خطوط ماشين كاري سيلندر , كارتر , ياتاقان , شاتون و بالانسرواخيراا با خريد و نصب ماشين كاري ميل لنگ و ميل سوپاپ گام بزرگي در راه خوركفائي برداشته و تمامي مواضع توليد را از سر راه برداشته و با توليد انواع اقسام موتور و همكاري با سايركارخانجات ايران به حركت روبه جلو خود ادامه و در سالهاي اخير صادرات از طريق اين كارخانه به ساير كشورها به مرحله اجرا گذاشته شده . در كنار كارخانه موتورسازان, كارخانه اهنگري براي توليد قطعات اهنگري از پرسهاي دروني استفاده مي نمايند كه بعنوان تكنولوژي هاي اين زشته شناخته شده و در خاورميانه و اسيا يكي از معروفترين كارخانجات در بهربرداري كامل از پرسهاي 1000 الي 8000 تني برابر 33000 تن دز سال مي باشد كه شارژ شاتود و ميل لنگ و ساير اقلام به كارخانجات ساخت تراكتور و موتورسازان را به عهده گرفته وبا ساير كارخانجات داخلي همكاري مثمر ثمري را دارد .
كارخانه ريخته گري مجتمع تراكتورسازي ايران براي توليد 54000 تن چدن ايجاد شده است اين كارخانه با مساحتي حدود 25000 متر مربع داراي مدرنترين خطوط قالبگيري و ماهيچه سازي و انتقال ذوب است با بهره برداري كامل از تاسيسات و امكانات ايجاد شده انواع چدن و ماليبل بميزان 54000 تن در سال امكان پذير است صادرات اين كارخانه در سالهاي اخير به كشورهاي المان و بلغارستان و ايتاليا افزايش يافته اميدواري بسيار زيادي در صادرات محصولات اين كارخانه به كشورهاي اسيائي افريقائي در برنامه هاي كارخانه مد نظر گرفته شده است از سال 1374 پروژه كاميونت به جمع توليدات اين كارخانه اضافه شده و هر روز بهتر از ديروز به مسير پيشرفت خود ادامه مي دهد ...


این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 65
دسته بندی: کارآموزی » کارآموزی مکانیک

تعداد مشاهده: 4270 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:38 کیلوبایت

 قیمت: 32,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل