تحقیق کار در ارتفاع وایمنی در محیط کار

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع کار در ارتفاع وایمنی در محیط کار،
با فرمت word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.

قسمتی از این تحقیق :
كار در محيطهاي صنعتي همواره با مخاطرات بهداشتي، ايمني و زيست‏محيطي همراه است. اين مخاطرات در فعاليتهاي مختلف كاري مي‏توانند به شكلهاي متفاوتي ظاهر شده و در صورت عدم برنامه‏ريزي و كنترل صحيح، پيامدهايي به‏دنبال داشته باشند كه گاهي اوقات جبران آنها به‏هيچ وجه امكان‏پذير نيست. از اين‏رو داشتن برنامه‏اي نظام‏مند براي شناسايي خطرات شغلي و لحاظ نمودن برنامه‏هاي كنترلي و پيشگيرانه به منظور جلوگيري از بروز پيامدهاي ناگوار در محيط كار امري اجتناب‏ناپذير است.
"كار در ارتفاع" از جمله فعاليتهايي است كه در محيطهاي كاري مختلف به‏صورت روزمره و يا براي انجام برنامه‏هاي تعمير و نگهداري انجام مي‏شود. شرايط خاص كار در ارتفاع، آن را به فعاليتي خاص از نظر نوع مخاطرات و پيامدهاي حوادث احتمالي آن تبديل نموده است. وجود اين شرايط، اقدامات خاصي را نيز به منظور حصول اطمينان از برقرار شدن ملاحظات ايمني، بهداشت و محيط‏زيست نياز خواهد داشت. در تدوين اين مجموعه سعي شده تا با توجه به شرايط و ملاحظات ذكر شده، يك راهنماي كاربردي براي استفاده در زيرمجموعه‏هاي وزارت نفت ارائه شود.
کليات
انجام كار در مكانهايي كه بلندي آن از سطح زمين 20/1 متر باشد، عمليات كار در ارتفاع محسوب مي شود و ضروري است كه در اين قبيل فعاليتها اقدامات لازم جهت پيشگيري از سقوط در نظر گرفته شود.
در فرايند ايمن سازي عمليات كار در ارتفاع 3 مرحله وجود دارد :
پرهيز از كار در ارتفاع و يا انجام بخشهايي از آن در سطح زمين در شرايطي كه اين امكان وجود دارد.
استفاده از روشها و تجهيزاتي كه خطر سقوط افراد در حين كار را از بين ببرد در شرايطي كه امكان ممانعت از كار در ارتفاع وجود ندارد.
استفاده از روشها و تجهيزاتي كه ارتفاع سقوط و شدت صدمات ناشي از سقوط را كاهش دهند در شرايطي كه امكان از بين بردن خطر سقوط وجود ندارد.
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 504 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:1,250 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.